TESLA prichádza s Novinkou MODELOM Y a bude sa Jednať o 6-miestnu verziu

04.09.2024

Tesla, známa americká automobilka, plánuje rozšíriť svoju ponuku o šesťmiestnu verziu modelu Y v Číne, pričom produkcia by mala začať koncom roku 2025. Tento krok je reakciou na tlak, ktorý spoločnosť cíti zo strany domácich konkurentov na čínskom trhu, kde je Model Y momentálne najpredávanejším vozidlom medzi všetkými typmi pohonov.

Zvýšenie Produkcie v Šanghaji

Podľa zdrojov blízkych plánom spoločnosti Tesla sa automobilka obrátila na svojich dodávateľov s požiadavkou, aby sa pripravili na dvojciferné zvýšenie produkcie Modelu Y v jej továrni v Šanghaji. Táto fabrika už dosiahla medziročný nárast dodávok Modelu 3 o 6 % vďaka minuloročnému uvedeniu obnovenej verzie. Tesla tak očakáva, že nárast výroby Modelu Y jej pomôže upevniť pozíciu na čínskom trhu.

Model Y bol pôvodne uvedený na trh v roku 2020 a odvtedy prešiel rôznymi úpravami. Tesla momentálne pracuje na projekte s názvom "Juniper", ktorý sa zameriava na revitalizáciu tohto modelu. Očakáva sa, že päťmiestna verzia Modelu Y v rámci tohto projektu bude uvedená začiatkom roku 2025. Pridanie šesťmiestnej verzie len zdôrazňuje, aký tlak pociťuje Tesla od domácich výrobcov v Číne, kde konkurenčné značky ako Nio a Zeekr uvádzajú na trh podobné modely s priestrannejším interiérom a nižšími cenami.

Aj napriek globálnemu znižovaniu počtu zamestnancov v máji, Tesla očakáva, že jej celkový predaj v Číne sa v treťom kvartáli zvýši. K tomuto nárastu by mal prispieť rastúci dopyt v menších mestách a plánované zavedenie funkcie Full Self-Driving v Číne do konca roka.

Šesťmiestny Model Y ako Odpoveď na Potreby Čínskeho Trhu

Hoci Tesla v USA už ponúka sedemmiestny Model Y, jeho tretí rad sedadiel je považovaný za príliš stiesnený, čo by ho mohlo spraviť menej atraktívnym pre čínskych zákazníkov. Nová šesťmiestna verzia má tento problém vyriešiť a ponúknuť dostatok priestoru pre pasažierov.

Tesla sa tak zameriava na ďalšie inovácie a prispôsobenie svojich vozidiel špecifickým potrebám čínskych spotrebiteľov, čo je kľúčové pre udržanie jej dominantnej pozície na jednom z najväčších trhov s elektromobilmi na svete. Tento krok je dôležitým signálom, že Tesla nielenže sleduje konkurenciu, ale je pripravená pružne reagovať na dynamiku trhu a potreby zákazníkov.