Trh LUXUSNÝCH AUTOMOBILOV zažíva STAGNÁCIU
Predaje nemeckého výrobcu luxusných automobilov BMW v prvom polroku tohto roka stagnovali. Skupina v stredu oznámila, že zákazníkom na celom svete dodala 1,2 milióna vozidiel, čo bolo o 0,1 % menej ako v rovnakom období minulého roka. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Vlajková značka BMW zaznamenala mierne zlepšenie, keď jej predaj vzrástol o 2,3 % na 1,1 milióna áut. Na druhej strane, predaje dcérskych spoločností boli menej priaznivé. Značka Mini zaznamenala pokles predaja o 18,7 % na 114.000 kusov a Rolls-Royce o 11,4 % na 2819 vozidiel. Výnimkou bol segment čisto elektrických áut, kde sa predaj v rámci celej skupiny zvýšil takmer o štvrtinu na viac ako 190.000 kusov. Značka BMW dokonca zaznamenala nárast približne o tretinu.
Vývoj na jednotlivých trhoch bol viac-menej rovnomerný. Predaj v Nemecku a Ázii, vrátane Číny, mierne klesol, zatiaľ čo v Európe a USA mierne vzrástol.
Prvý polrok hodnotí BMW celkovo pozitívne. Skupina obstála v náročnom trhovom prostredí, uviedol Jochen Goller, člen predstavenstva zodpovedný za predaj. "V prvých šiestich mesiacoch roka sa nám podarilo dosiahnuť dvojciferný rast v prípade plne elektrických vozidiel a modelov z vyššieho prémiového segmentu," dodal Goller.